Jakten på möbler

 
Det är verkligen när man ska flytta som man känner sig begränsad att man inte har körkort och är beroende på andra som har bil och körkort. Jag har fortfarande inte riktigt flyttat in utan har bara några få kartonger i lägenheten.
Jag har ju som sagt mina grejer i Katrineholm och några i Eskilstuna hos min mamma och pappa. Likadant så är jag på jakt efter diverse saker som vardagsrumsbord, säng och bäddsoffa och även om man hittar superfina på superbra priser på blocket osv. så är man så begränsad att man inte kan hämta möblerna med engång och sedan försvinner de för de är andra människor som vill ha dem. Men häromdagen tiggde jag i alla fall skjuts av min farbror som bor här i Stockholm för att hämta ett vardagsrumsbord. Från början hade jag hittat en gammal kista som jag ville måla om/smörja in i olja och använde som vardagsrumsbord och visade bilen på kistan för min farmor som sedan sa:
"- Men Emma, en sån liknade kista har vi ju på vinden."
Men eftersom den kistan min farmor och farfar hade var ifrån 1780-talet och gått i familjen så är det känsligt med att måla om den så det fick bli ett annat mer modernare bord som i alla fall står i lägenheten och väntar på att jag skall kladda ner med diverse dryck och mat.