Cypern

Jag och Martin flög till Paphos på västra sidan av Cypern och fick bo hemma hos en utav hans vänner aka "Bullen" som jobbade och bodde nere på Cypern. Bullen hade hyrt bil i några dagar så han kom och hämta oss på flygplatsen. Dag nr 1 hyrde vi fyrhjulingar och åkte runt med dem. Vi stannade vid något "känt" vattenfall där vattnet var svinkallt och så var det skugga. Så gick liksom inte varken sola eller bada men fint var det iallafall.

Dag 2 åkte vi till grannstaden Limasol och det var en mysig stad. Hamnen var fin och vi lyckades se en utav världens giftigaste fiskar i vattnet (dock död) så man var lite nojig när man bada ehe. När vi gick längs vattnet i värmen som var 36+ var vi tvunga att käka glass och vila lite i skuggan. Resten av dagen var vid vid den lilla stranden och bada.

När vi åkte tillbaka från Limasol mötte vi upp Bullens kollegor och så gick vi ut i Paphos! Dock dagen efter mådde vi alla inte så speciellt bra så vi kom inte iväg till partystaden "Aiyen Napa" förens ganska sent på kvällen när grabbarna var körbara ;)

När vi var i Aiyen napa-området såg vi en känd spökstad som heter "Varoscha" låg bara några få mil bort så då passade vi på att åka dit. Det är en övergiven spökstad som var det "it" på 70-talet men var tvugnen att ockuperas p.g av turkarna som invaderade staden. Så när vi närmade oss såg vi skotthål i skyltar och googlade fram vart man såg bäst utsikt över staden.  (Ingen får åka in där och den vaktas av militären som har råkoll)

Sen åkte vi till Aiyen Napa och tog in på ett hotell för natten. Vi gick och köpte lite och dricka och satte oss på hotellets balkong. Hungriga gick vi för att käka något och spana in stadens nattliv.
Vi hamnade på ett schysst hotell som hade uteservering och jag åt supergod sushi!
Vi gick runt och hamnade sen på en bar och sedan gick vi även förbi bargatan. (Tog som sagt inte med mig min systemkamera så har inga bilder därifrån)

Dagen efter ville vi åka och spana in deras strand men det var sjukt mycket folk överallt om man jämför med staden Paphos som var våran bas eller vad man ska säga under vår Cypern vistelse så var det mycket lugnare där. Så det slutade med att vi bara var där max 15 min tills grabbarna ville åka hem till Pahos och hänga på "vår" strand där istället.

Som sagt så var detta "vårt lilla ställe" i Pahos. Bra platser vid havet, en bar bredvid som spelade bra musik och INGE FOLK, typ. Bullen fick ett samtal om att han fick det jobbet han ville ha så vi fira detta genom att åka upp till en restaurang på kvällen som hade utsikt över hela staden och käka supergod mat!

Våra sista dagar tillbringade vi vid poolen och vid havet. Bilden över är när jag och Martin ska åka hem till Sverige igen och Bullen är på jobbet så då passade vi på att pranka honom ehe